niedziela, 15 marca 2009

Kolorowe jarmarki w Nowym Porcie


Róg ul. Rybołowców i Na Zaspę w Nowym Porcie 14 III 2009 r.

W dniu wczorajszym idąc do sklepu na winklu przeżyłam szok. Osoby prowadzące sklep spożywczo-monopolowy pod adresem Rybołowców 9 postanowiły "upiększyć" fasadę kamienicy. Eklektyczna kamienica została zbudowana w końcu XIX w. i jest najpiękniejszym budynkiem mieszkalnym w mojej dzielnicy. Miałam bardzo duże obiekcje w trakcie remontu wejścia do kamienicy po prawej stronie od wejścia do sklepu. Kolumny i ściany pomalowano na kolor róż majtkowy (widoczne na ostatnim zdjęciu), ale to jeszcze jakoś koresponduje z fasadą sąsiedniej kamienicy pomalowanej na bardzo jasny różowy kolor, i barwą ceglanej części budynku. Natomiast kolor żółto jajeczny woła po prostu o pomstę do nieba. Kto pozwala na taką dewastację wizualną budynków?!
Mało tego, mam przeczucie, że pomalowanie ścian na żółto nie jest końcem radosnej tfu!rczości sklepikarzy...

Zapraszam do dyskusji na Wolne Forum Gdańsk



2 komentarze:

Marek pisze...

Pojechali po bandzie...

PS. Kiedyś się zastanawiałem co to za postać stoi na samej górze tego budynku, a to Minerva jest. To tak na marginesie...

Anonimowy pisze...

co ta baba tak jajecznie pomalowala ten sklepik i jeszcze do tego ten kolor rozowy.Teraz miasto powinno dac nakaz ,zeby wlasnymi pazurami zdrapywala ta farbe,niech sobie w domu tak pomaluje.