sobota, 17 stycznia 2009

Wieża widokowa "Kaszubskie oko" Gniewino







Wieża widokowa "Kaszubskie oko" znajduje się na peryferiach miejscowości Gniewino, na wzgórzu wznoszącym się ponad 110 metrów n.p.m. Obiekt oddano do użytku jesienią 2006 r. Jest otwarty dla zwiedzających przez cały rok, pomijając dni świąteczne i dni z warunkami atmosferycznymi stwarzającymi zagrożenie. Ma w całości ok. 44 m wysokości. Na platformę widokową prowadzi 212 schodów. Przy dodatniej temperaturze na szczyt można też wjechać windą zamontowaną w betonowym trzonie. Z wieży widać przy dobrej pogodzie otwarte morze, jez. Żarnowiec z ruinami budowy elektrowni jądrowej, zbiornik górny elektrowni wodnej Żarnowiec, elektrownię wiatrową i lasy okalające okolicę. Widoki są naprawdę fantastyczne. Tak piękne, że ja z moim panicznym lękiem wysokości przełamałam się i weszłam na górę. I zamierzam wrócić tam w innych porach roku. Na prawdę warto. Odwiedzajcie to miejsce będąc w okolicy.

Corpus delicti dla znających mnie i mój lęk wysokości osób. Weszłam na górę. I zeszłam.

Brak komentarzy: